Brev:
Start på flaske
23. marts 2010
Alder:
4 mdr.
Start på flaske
Hej Helen
Ellen på 4½ måned, har indtil nu været godt tilfreds med kun at blive ammet kl. 18.30 om aftenen inden hun blev puttet. Hun har de sidste 3-4 dage virket mere sulten og jeg tænker derfor at starte på at give hende en flaske om aftenen.
Jeg kunne godt tænke mig at hun hurtigt kun skulle have flaske når hun lægges om aftenen, da jeg efterhånden også har et stort ønske om at kunne være mere på storebror omkring sengetid,
Hvordan griber vi det an? skal hun 1. KUN have flaske fra dag 1, 2. have flaske og så ammes bagefter eller 3. ammes og så have flaske?
Hvor stor en mængde skal hun have?
Vi har til storebror brugt AVENT-flaskerne, hvor sutterne har antal huller efter barnets alder. Skal vi bare starte med 1 hul (til nyfødte) eller skal vi tage en sut med flere huller, selvom hun ikke er trænet i at drikke af flaske?
Hvilket mme-mærke vil du anbefale?
Kærlig hilsen
Rikke